Monday 8 October 2018

#Bagaimana saya boleh menambah susu badan ?🍼🍼


#Bagaimana saya boleh menambah susu badan ?🍼🍼
.
.
Lebih kerap anda mengeluarkan susu ibu, lebih banyak susu ibu yang akan dihasilkan, tetapi menyusu dengan lebih kerap adalah lebih efektif daripada menyusu untuk tempoh masa yang panjang. Apabila anda berjauhan dengan bayi anda, dan perlu memerah susu keluar, cuba relaks ketika itu dan fikirkanlah bayi anda, dan jika perlu, bawa gambarnya bersama atau barang kepunyaannya seperti baju atau selimut. Ini membantu merangsang refleks yang menenangkan, yang terhenti buat sementara jika anda tertekan atau letih.
.
.
#Kebaikkan pam susu
Menggunakan pam secara berganda mengambil masa yang lebih singkat. Juga, menyusukan bayi di sebelah payudara sambil mengepam payudara yang lagi satu juga akan mempercepatkan proses perahan. Meletakkan flanel hangat pada payudara anda atau mandi air panas sebelum mengepam akan membantu meningkatkan bekalan darah ke kawasan tersebut dan ia akan memudahkan lagi proses pengaliran. Walaupun ramai ibu mendapati pam payudara mudah dan sesuai digunakan, tidak semua payudara wanita akan bertindak balas dengan baik kepada pam payudara– sesetengah daripadanya akan mendapati bahawa memerah susu ibu menggunakan tangan adalah lebih efektif.
.
.
Jika anda merancang untuk kembali bekerja, anda akan merasa kurang tertekan jika anda sudah mula mengepam beberapa minggu lebih awal. Ini bukan hanya memberikan masa untuk anda berasa yakin dengan keupayaan anda untuk mengeluarkan susu, tetapi anda juga akan mempunyai bekalan susu beku untuk kegunaan di masa hadapan.
.
.
Mengeluarkan susu selalunya menjadi lebih produktif dengan latihan, jadi jangan risau jika anda hanya mengeluarkan sedikit susu pada awalnya. Waktu terbaik untuk mengeluarkan susu berbeza bagi setiap wanita tetapi payudara anda selalunya berasa lebih penuh pada waktu pagi. Pilih masa yang mana anda tidak tergesa-gesa dan tidak akan diganggu

No comments:

Post a Comment

Penyakit batu hempedu; SIAPA yang berisiko ?

SIAPA YANG BERISIKO TINGGI? . Terdapat beberapa faktor yang mempengaruhi pembentukan batu hempedu antaranya πŸ‘‰ Jantina; wanita lebih ...